WAKEUPCyprus #Cyprus
Και κάπου εδώ θα μπορούσαμε να ζητήσουμε ενίσχυση από τους Ευρωπαίους
εταίρους μας για να επισπευθεί η ανέγερση του τερματικού υγροποίησης!
Πρόσφατα ο υπουργός μας πήγε στην Αίγυπτο για να κάνει συμφωνίες ... ενώ η Ευρώπη αναζητά τρόπους να απαλλαγεί από το ρωσικό μονοπώλειο.
Επίσης, σε ποια σφαίρα λογικής χωράει η καταστροφή φρούτων για
εξασφάλιση αποζημιώσεων; Όλα για τα λεφτά πλέον; Θα μπορούσαν να γίνουν
τροφή για ζώα τουλάχιστον!
https://www.youtube.com/watch?v=R5hVuCnPQhU&feature=youtu.be
Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014
#ta_dika_tous_epidomata_pote_tha_ta_meiosoun
WAKEUPCyprus #Cyprus
Οι αποκοπές που λέγαμε σε συντάξεις, μισθούς παρά τις δεσμεύσεις "αυτού του ανθρώπου που κάθεται μέσα στο προεδρικό μέγαρο και πολλοί αποκαλούν πρόεδρο.."
Μειώσεις σε επιδόματα τεκνου και φοιτητικής χορηγίας, κατάργηση πληρωμής για τις υπερωρίες, μειώσεις στις θέσεις των εκπαιδευτικων..
Δυστυχώς μηδέν κοινωνική πολιτική.. οι αποκοπές δεν φερνουν ανάπτυξη και οι φορολογίες δεν φέρνουν ευημερία..
Οι αποκοπές που λέγαμε σε συντάξεις, μισθούς παρά τις δεσμεύσεις "αυτού του ανθρώπου που κάθεται μέσα στο προεδρικό μέγαρο και πολλοί αποκαλούν πρόεδρο.."
Μειώσεις σε επιδόματα τεκνου και φοιτητικής χορηγίας, κατάργηση πληρωμής για τις υπερωρίες, μειώσεις στις θέσεις των εκπαιδευτικων..
Δυστυχώς μηδέν κοινωνική πολιτική.. οι αποκοπές δεν φερνουν ανάπτυξη και οι φορολογίες δεν φέρνουν ευημερία..
Νίκος Λυγερός
WAKEUPCyprus #Cyprus
Οι δυσκολίες του παρόντος
δεν είναι ποτέ αιώνιες
μπορούμε να τις ξεπεράσουμε
αν έχουμε ένα όραμα
που ανήκει στο μέλλον
και σχετίζεται με το παρελθόν
ανήκουμε στην Ανθρωπότητα
και ξέρουμε ότι μπορούμε
διότι ο χρόνος είναι μαζί μας
άρα μην εγκαταλείπεις
ούτε τις αξίες σου ούτε τις θέσεις
είμαστε εδώ μαζί σου.
Οι δυσκολίες του παρόντος
δεν είναι ποτέ αιώνιες
μπορούμε να τις ξεπεράσουμε
αν έχουμε ένα όραμα
που ανήκει στο μέλλον
και σχετίζεται με το παρελθόν
ανήκουμε στην Ανθρωπότητα
και ξέρουμε ότι μπορούμε
διότι ο χρόνος είναι μαζί μας
άρα μην εγκαταλείπεις
ούτε τις αξίες σου ούτε τις θέσεις
είμαστε εδώ μαζί σου.
Η Ευρώπη βγάζει το PKK από τον κατάλογο των τρομοκρατικών οργανώσεων
WAKEUPCyprus #Cyprus
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά σχετικά με την κατάργηση της οργάνωσης των Κούρδων αυτονομιστών στην Τουρκία, του γνωστού Κουρδικού Εργατικού Κόμματος- PKK, από τον κατάλογο των χαρακτηρισμένων διεθνών τρομοκρατικών οργανώσεων.
Η τουρκική «Αϊντινλίκ γκαζέτε» επικαλείται δημοσίευμα της δανικής εφημερίδας «Berlingske», που ανέφερε ότι η ΕΕ συζητά εάν η κουρδική οργάνωση των Κούρδων- PKK πρέπει να αφαιρεθεί από το διεθνή κατάλογο των τρομοκρατικών οργανώσεων.
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι η οργάνωση των Κούρδων στην Τουρκία, μετά από μια σειρά επιστολών, προς τις χώρες της ΕΕ, ζητά από την ΕΕ να διαγράψει το PKK από τον κατάλογο των τρομοκρατικών οργανώσεων και ότι, τώρα η κοινοβουλευτική συνέλευση στο Συμβούλιο της Ευρώπης και τα ευρωπαϊκά κοινοβούλια έχουν αρχίσει να εργάζονται για το θέμα αυτό.
Το δημοσίευμα της δανικής εφημερίδας αναφέρει τις ανησυχίες των ευρωπαϊκών κοινοβουλίων για την πιθανότητα το PKK να λάβει όπλα τα οποία θα αποσταλούν από τις δυτικές χώρες, λόγω της απειλής στο βόρειο Ιράκ.
Ο Nikolaj Villumsen, μέλος της Ενότητας του Καταλόγου του Δανικού Κοινοβουλίου, υποστήριξε (‘παραδόξως’- σημειώνει το τούρκικο δημοσίευμα) ότι το PKK, κατά τα τελευταία χρόνια δεν έχει διεξαγάγει επιθέσεις και αυτό θεωρείται μια σοβαρή χειρονομία καλής θέλησης.
http://infognomonpolitics.blogspot.com/2014/08/pkk_26.html#.U_0UaWP1P0N
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά σχετικά με την κατάργηση της οργάνωσης των Κούρδων αυτονομιστών στην Τουρκία, του γνωστού Κουρδικού Εργατικού Κόμματος- PKK, από τον κατάλογο των χαρακτηρισμένων διεθνών τρομοκρατικών οργανώσεων.
Η τουρκική «Αϊντινλίκ γκαζέτε» επικαλείται δημοσίευμα της δανικής εφημερίδας «Berlingske», που ανέφερε ότι η ΕΕ συζητά εάν η κουρδική οργάνωση των Κούρδων- PKK πρέπει να αφαιρεθεί από το διεθνή κατάλογο των τρομοκρατικών οργανώσεων.
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι η οργάνωση των Κούρδων στην Τουρκία, μετά από μια σειρά επιστολών, προς τις χώρες της ΕΕ, ζητά από την ΕΕ να διαγράψει το PKK από τον κατάλογο των τρομοκρατικών οργανώσεων και ότι, τώρα η κοινοβουλευτική συνέλευση στο Συμβούλιο της Ευρώπης και τα ευρωπαϊκά κοινοβούλια έχουν αρχίσει να εργάζονται για το θέμα αυτό.
Το δημοσίευμα της δανικής εφημερίδας αναφέρει τις ανησυχίες των ευρωπαϊκών κοινοβουλίων για την πιθανότητα το PKK να λάβει όπλα τα οποία θα αποσταλούν από τις δυτικές χώρες, λόγω της απειλής στο βόρειο Ιράκ.
Ο Nikolaj Villumsen, μέλος της Ενότητας του Καταλόγου του Δανικού Κοινοβουλίου, υποστήριξε (‘παραδόξως’- σημειώνει το τούρκικο δημοσίευμα) ότι το PKK, κατά τα τελευταία χρόνια δεν έχει διεξαγάγει επιθέσεις και αυτό θεωρείται μια σοβαρή χειρονομία καλής θέλησης.
http://infognomonpolitics.blogspot.com/2014/08/pkk_26.html#.U_0UaWP1P0N
Ισλανδία: «κούρεμα» στεγαστικών αποφάσισε η κυβέρνηση - economy
WAKEUPCyprus #Cyprus
Μα είδες τι σκέφτονται κάτι άσχετοι;;
Άραγε ρώτησαν κανένα νομπελίστα να τους πει τι πρέπει να κάνουν ή ό,τι τους κατέβει πιον!
https://www.youtube.com/watch?v=55PJah1kozk
Μα είδες τι σκέφτονται κάτι άσχετοι;;
Άραγε ρώτησαν κανένα νομπελίστα να τους πει τι πρέπει να κάνουν ή ό,τι τους κατέβει πιον!
https://www.youtube.com/watch?v=55PJah1kozk
17.3.2013 - Απόσπασμα από το Διάγγελμα του ΠΤΔ Νίκου Αναστασιάδη:
WAKEUPCyprus #Cyprus
Ο ΠΤΔ Νίκος Αναστασιάδης στο διάγγελμα του στις 17.3.2013 ανέφερε λεπτομερώς τις συνέπειες της ‘άτακτης’ χρεοκοπίας ως το βασικό επιχείρημα που επιβάλλει την μνημονιακή κατεύθυνση, αποδοχή κουρέματος και της μνημονιακής σύμβασης. Οι συνέπειες της χρεοκοπίας που θέλαμε να αποφύγουμε, σύμφωνα με τον πρόεδρο Αναστασιάδη, είναι αριθμημένες (1-6) και μπορείτε να τις δείτε και στο πιο κάτω βίντεο που θα βρείτε στο διαδίκτυο:
(Βίντεο): Wakeup Cyprus - Διάγγελμα Νίκου Αναστασιάδη Συνέπειες Άτακτης Χρεοκοπίας 17/03/2013 - www.youtube.com/ watch?v=YsXBoE7eeOU&feature=c4- overview&list=UUfyTMXjJze_Nijw bqu6P9aw
1. Για να μην τερματιστεί η λειτουργία της Λαϊκής Τράπεζας.
2. Για να μην υπάρξουν περιοριστικά μέτρα και πρόσβαση στις καταθέσεις.
3. Για να μην υπάρξουν ζημιές-απομείωση-κούρεμα καταθέσεων.
4. Για να μην κινδυνεύσουν-κλείσουν-χρεοκοπή σουν χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις. 5. Για να μην απολυθούν χιλιάδες τραπεζικοί υπάλληλοι.
6. Για να μην βγούμε από το Ευρώ και την Ευρωζώνη.
Όλα τα πιο πάνω έχουν συμβεί την επόμενη μέρα του κουρέματος και θα εκβαθύνουν πολύ περισσότερο. Συγκεκριμένα:
1. Τερματίστηκε άμεσα η λειτουργία της Λαϊκής Τράπεζας.
2. Η Τράπεζα Κύπρου δεν είναι και δεν ήταν βιώσιμη από την ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ του ‘σωσίματος’
3. Επιβλήθηκαν περιοριστικά μέτρα και δεν υπάρχει (ούτε θα υπάρξει) απρόσκοπτη πρόσβαση στις καταθέσεις. Οι κουταμάρες που ακούσαμε από τον ΥΠΟΙΚ και τους τάχατες ‘ειδικούς ́ για άρση των περιορισμών μόνο γέλιο προ- κάλεσαν, όταν έγιναν αυτές οι δηλώσεις.
4. Επιβλήθηκε ζημιά-απομείωση-κούρεμα καταθέσεων.
5. Μέχρι σήμερα έκλεισαν-χρεοκόπησαν χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
6. Σύντομα θα απολυθούν χιλιάδες τραπεζικοί υπάλληλοι και άλλοι.
7. Καταστράφηκε το Κυπριακό οικονομικό μοντέλο, όπως ήταν και ο ξεκάθαρος στόχος αυτών που επέβαλαν το κούρεμα.
8. Η Κύπρος βρίσκετα ισήμερα εκτός Ευρώ και Ευρωζώνης-η Κύπρος είναι σήμερα ουσιαστικά εκτός της ζώνης του Ευρώ, όπως έχει επεξηγήσει ξεκάθαρα και ο Πρόεδρος στην συνέντευξη του σε Γερμανική εφημερίδα (κούρεμα & περιοριστικά Μέτρα = διολίσθηση του ‘Κυπριακού Ευρώ’).
Δήλωση Ν. Αναστασιάδη: «Στην πραγματικότητα είμαστε ήδη εκτός της ευρωζώνης», είπε σχολιάζοντας τους περιορι- σμούς στην κίνηση κεφαλαίων, οι οποίοι έχουν ως αποτέλεσμα το ευρώ της Κύπρου να μην έχει τις ίδιες ιδιότητες με το ευρώ των υπόλοιπων χωρών της ευρωζώνης.
«..Είμαστε ήδη εκτός Ευρωζώνης» - www.24news.com.cy/ index.php?pageaction=kat&modid= 1&artid=16287
Οι κυβερνώντες έχουν χρεοκοπήσει την χώρα, είμαστε ουσιαστικά εκτός ευρωζώνης, και με την βοήθεια των ΜΜΕ έπει- σαν όλη την Κύπρο ότι αποφύγαμε την χρεοκοπία και την διολίσθηση νομίσματος! Η μόνη ουσιαστική διαφορά από την επιστροφή σε ένα εθνικό νόμισμα είναι ότι... ΔΕΝ έχουμε κανένα έλεγχο για το ‘Κυπριακό Ευρώ’ έτσι ώστε να καθορίζουμε τοπικά την νομισματική πολιτική, όπως θα είχαμε αν επιστρέφαμε στην λίρα. Είμαστε αλυσοδεμένοι στο κατοχικό Ευρώ!
ομάδα WAKEUPCyprus
Ο ΠΤΔ Νίκος Αναστασιάδης στο διάγγελμα του στις 17.3.2013 ανέφερε λεπτομερώς τις συνέπειες της ‘άτακτης’ χρεοκοπίας ως το βασικό επιχείρημα που επιβάλλει την μνημονιακή κατεύθυνση, αποδοχή κουρέματος και της μνημονιακής σύμβασης. Οι συνέπειες της χρεοκοπίας που θέλαμε να αποφύγουμε, σύμφωνα με τον πρόεδρο Αναστασιάδη, είναι αριθμημένες (1-6) και μπορείτε να τις δείτε και στο πιο κάτω βίντεο που θα βρείτε στο διαδίκτυο:
(Βίντεο): Wakeup Cyprus - Διάγγελμα Νίκου Αναστασιάδη Συνέπειες Άτακτης Χρεοκοπίας 17/03/2013 - www.youtube.com/
1. Για να μην τερματιστεί η λειτουργία της Λαϊκής Τράπεζας.
2. Για να μην υπάρξουν περιοριστικά μέτρα και πρόσβαση στις καταθέσεις.
3. Για να μην υπάρξουν ζημιές-απομείωση-κούρεμα καταθέσεων.
4. Για να μην κινδυνεύσουν-κλείσουν-χρεοκοπή
6. Για να μην βγούμε από το Ευρώ και την Ευρωζώνη.
Όλα τα πιο πάνω έχουν συμβεί την επόμενη μέρα του κουρέματος και θα εκβαθύνουν πολύ περισσότερο. Συγκεκριμένα:
1. Τερματίστηκε άμεσα η λειτουργία της Λαϊκής Τράπεζας.
2. Η Τράπεζα Κύπρου δεν είναι και δεν ήταν βιώσιμη από την ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ του ‘σωσίματος’
3. Επιβλήθηκαν περιοριστικά μέτρα και δεν υπάρχει (ούτε θα υπάρξει) απρόσκοπτη πρόσβαση στις καταθέσεις. Οι κουταμάρες που ακούσαμε από τον ΥΠΟΙΚ και τους τάχατες ‘ειδικούς ́ για άρση των περιορισμών μόνο γέλιο προ- κάλεσαν, όταν έγιναν αυτές οι δηλώσεις.
4. Επιβλήθηκε ζημιά-απομείωση-κούρεμα καταθέσεων.
5. Μέχρι σήμερα έκλεισαν-χρεοκόπησαν χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
6. Σύντομα θα απολυθούν χιλιάδες τραπεζικοί υπάλληλοι και άλλοι.
7. Καταστράφηκε το Κυπριακό οικονομικό μοντέλο, όπως ήταν και ο ξεκάθαρος στόχος αυτών που επέβαλαν το κούρεμα.
8. Η Κύπρος βρίσκετα ισήμερα εκτός Ευρώ και Ευρωζώνης-η Κύπρος είναι σήμερα ουσιαστικά εκτός της ζώνης του Ευρώ, όπως έχει επεξηγήσει ξεκάθαρα και ο Πρόεδρος στην συνέντευξη του σε Γερμανική εφημερίδα (κούρεμα & περιοριστικά Μέτρα = διολίσθηση του ‘Κυπριακού Ευρώ’).
Δήλωση Ν. Αναστασιάδη: «Στην πραγματικότητα είμαστε ήδη εκτός της ευρωζώνης», είπε σχολιάζοντας τους περιορι- σμούς στην κίνηση κεφαλαίων, οι οποίοι έχουν ως αποτέλεσμα το ευρώ της Κύπρου να μην έχει τις ίδιες ιδιότητες με το ευρώ των υπόλοιπων χωρών της ευρωζώνης.
«..Είμαστε ήδη εκτός Ευρωζώνης» - www.24news.com.cy/
Οι κυβερνώντες έχουν χρεοκοπήσει την χώρα, είμαστε ουσιαστικά εκτός ευρωζώνης, και με την βοήθεια των ΜΜΕ έπει- σαν όλη την Κύπρο ότι αποφύγαμε την χρεοκοπία και την διολίσθηση νομίσματος! Η μόνη ουσιαστική διαφορά από την επιστροφή σε ένα εθνικό νόμισμα είναι ότι... ΔΕΝ έχουμε κανένα έλεγχο για το ‘Κυπριακό Ευρώ’ έτσι ώστε να καθορίζουμε τοπικά την νομισματική πολιτική, όπως θα είχαμε αν επιστρέφαμε στην λίρα. Είμαστε αλυσοδεμένοι στο κατοχικό Ευρώ!
ομάδα WAKEUPCyprus
Του Σαββάκη Κ. Σαββίδη
Μια αποτρόπαια παρακαταθήκη
*Του Σαββάκη Κ. Σαββίδη
Η ιστορία δυο Προέδρων της Δημοκρατίας
Όταν ένας Πρόεδρος χαρακτηρίζεται από υπερβολική αυτοπεποίθηση και μια δεσπόζουσα προσωπικότητα, αλλά επίσης ένας ο οποίος, όπως φαίνεται, είναι επιφανειακός και επιτήδειος στην προσέγγισή του, μπορεί εύκολα να οδηγήσει τη χώρα σε νέους και μεγαλύτερους κινδύνους…
ΕΝΑΝ ΠΡΟΕΔΡΟ που τον απασχολεί περισσότερο η εικόνα και όχι η ουσία, είναι το χειρότερο που θα μπορούσε να διαδεχθεί το στυλ του «εγωκεντρικού και ανίκανου» που διακατείχε τον προηγούμενο Πρόεδρο
Tο 2008, μετά την αποτυχία του να περάσει τον δικό του προεδρικό υποψήφιο στον δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών, το ΔΗΚΟ είχε κάνει το αδιανόητο, αφού αποφάσισε να υποστηρίξει τον Δημήτρη Χριστόφια, έναν αδιάλλακτο κομμουνιστή με περιορισμένη ικανότητα, να γίνει ο επόμενος Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας. Τα πέντε χρόνια της εξουσίας του Προέδρου Χριστόφια έχουν προσφέρει στην Κύπρο δύο εκρήξεις.
Η πρώτη, μια φυσική έκρηξη, στο Μαρί, όπου δεκατρία άτομα έχασαν τη ζωή τους και έχει καταστραφεί μερικώς ο κεντρικός ηλεκτροπαραγωγικός σταθμός της χώρας στο Βασιλικό. Η δεύτερη έκρηξη ήταν στα ίδια τα θεμέλια της οικονομίας της χώρας, η οποία προέκυψε από τη χειρότερη οικονομική διαχείριση των δημοσίων οικονομικών και επίσης ως αποτέλεσμα μιας σχεδόν ολοκληρωτικής έλλειψης επίβλεψης και έλεγχου στο τραπεζικό σύστημα.
Η τραπεζική κρίση είχε χρεωθεί στον Πρόεδρο Χριστόφια και στην ανικανότητα και απροθυμία του να ακολουθήσει συμβουλές, αν και στην πραγματικότητα, η τραπεζική φούσκα υπόβοσκε εδώ και μερικά χρόνια, πριν ακόμα ο Χριστόφιας αναλάβει την εξουσία.
Όπως το Bloomberg Businessweek έγραψε σε μια έκθεσή του στις 21 Μαρτίου 2013, το πρόβλημα ήταν ότι «οι δύο μεγαλύτερες τράπεζες της Κύπρου δεν μπορούσαν να διαχειριστούν την πλημμύρα των καταθέσεων καθώς και οι κυπριακές ρυθμιστικές Αρχές δεν ασκούσαν επαρκώς τους απαιτούμενους έλεγχους». Ωστόσο, σε δημοσκοπήσεις που πραγματοποιήθηκαν λίγο πριν από το τέλος της προεδρικής του θητείας, ο Χριστόφιας ψηφίστηκε ως ο χειρότερος Πρόεδρος που έχει αναλάβει την εξουσία από την ίδρυση της Δημοκρατίας.
Επιπλέον, όταν η Κύπρος ζήτησε τελικά σχέδιο διάσωσης του χρηματοπιστωτικού συστήματος τον Ιούνιο του 2012, ο Πρόεδρος Χριστόφιας προκάλεσε στασιμότητα στις διαπραγματεύσεις διότι ήταν απρόθυμος να δεχτεί μέτρα όπως οι ιδιωτικοποιήσεις, διογκώνοντας με αυτόν τον τρόπο το οικονομικό πρόβλημα και αφήνοντας ένα πραγματικό χάος στον διάδοχό του.
Σύντομα μετά την εγκατάστασή της στην εξουσία, παραλαμβάνοντας τη σκυτάλη από την κυβέρνηση του Χριστόφια, η νεοεκλεγείσα κυβέρνηση Αναστασιάδη βρέθηκε σε εξαιρετικά δύσκολη θέση αναφορικά με την κατάσταση της οικονομίας και τις επώδυνες επιλογές που τέθηκαν μπροστά της στο περιβόητο Eurogroup τον Μάρτιο 2013.
Ο νέος Πρόεδρος, ακολουθώντας την αγαπημένη του πρακτική τού «γοήτευσε και κέρδισέ τους», είχε δοκιμάσει τα πάντα για να πείσει τους Ευρωπαίους εταίρους μας και τους εκπροσώπους της Παγκόσμιας Τράπεζας ότι κανένα κούρεμα καταθέσεων δεν χρειάζεται να γίνει και ότι, αν έπρεπε να κάνουμε κάτι, θα πρέπει να περιοριστούμε στη «φορολόγηση» όλων των καταθέσεων (συμπεριλαμβανομένων των λογαριασμών αυτών με τα υπόλοιπα κάτω από €100.000, το οποίο ήταν υποχρεωμένος να είναι προστάτης ως επικεφαλής του κράτους που τα είχε εγγυηθεί), με μιαν αποκοπή του ύψους του 9,9%.
Ένας πολύ περίεργος αριθμός πρέπει να ομολογήσω. Είναι σαν κάποια μεγαλύτερη δύναμη να έχει ορίσει ότι αποκοπές πέραν του 10% δεν θα γίνονταν ανεκτές.
Ήταν ένας κακός οιωνός από μια κυβέρνηση και έναν Πρόεδρο που φαίνεται να αρέσκεται να χαράζει πολιτική μέσω δημοσίων σχέσεων. Το πρόβλημα με τέτοιο Πρόεδρο, βεβαίως, είναι ότι σύντομα γίνεται ευάλωτος σε οργανωμένα συμφέροντα που συμβαίνει να έχουν ή με κάποιο τρόπο να μπορούν να εξασφαλίζουν πρόσβαση στο Προεδρικό Μέγαρο. Δυστυχώς, ένας Πρόεδρος που χαρακτηρίζεται από υπερβολική αυτοπεποίθηση και μια δεσπόζουσα προσωπικότητα, αλλά επίσης ένας ο οποίος, όπως φαίνεται, είναι επιφανειακός και επιτήδειος στην προσέγγισή του, μπορεί εύκολα να οδηγήσει τη χώρα σε νέους και μεγαλύτερους κινδύνους.
Και αυτό, δυστυχώς, είναι το τι μπορεί να συμβαίνει αυτήν τη στιγμή.
Το τελευταίο δείγμα προεδρικής μαεστρίας…
ΤΟ τελευταίο δείγμα προεδρικής μαεστρίας μπορεί να προέκυψε από τον ρόλο που ο Πρόεδρος φαίνεται να έχει παίξει σε σχέση με την πρόσφατη είσοδο των αμοιβαίων κεφαλαίων κινδύνου (hedge funds) στις συστηµικές τράπεζές μας.
Για περίπου έξι μήνες, όταν ήμουν μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Τράπεζας Κύπρου, είχαμε αποκρούσει εκατοντάδες προσεγγίσεις από hedge funds που προσπαθούσαν με κάθε τρόπο να εισέλθουν από την πίσω πόρτα και να αποκτήσουν μέρος του χαρτοφυλακίου των δανείων της Τράπεζας σε σημαντικά μειωμένες τιμές. Τους κλείσαμε την πόρτα, γιατί ξέραμε πολύ καλά ότι η Τράπεζα (και η χώρα) δεν μπορούσαν να αντέξουν τέτοιες απώλειες.
Είχαμε, επίσης, μιαν αρκετά καλή ιδέα πώς λειτουργούν τα αμοιβαία κεφάλαια κινδύνου. Βασικά αντλούν το αίμα από τις κυβερνήσεις και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που βρίσκονται σε κίνδυνο, κάνοντας έτσι ένα γρήγορο μεγάλο κέρδος και μετά αποχωρούν.
Αυτό είναι το τελευταίο πράγμα που η μετά το κούρεμα Κύπρος χρειαζόταν. Κάποιος εμπειρογνώμονας στα χρηματοοικονομικά έχει πει χαρακτηριστικά «χρειαζόμαστε αμοιβαία κεφάλαια να αναλάβουν τις τράπεζές μας, όπως έχουμε ανάγκη τον ιό Έμπολα στην Κύπρο». Φυσικά, όταν κάποιος είναι στην άκρη του γκρεμού προτού πέσει κάτω σε ένα βέβαιο θάνατο, είναι πρόθυμος και ίσως σοφός να αποδεχθεί ένα τρύπιο αλεξίπτωτο που του προσφέρεται.
Τουλάχιστον με αυτόν τον τρόπο, έχει κάποια ευκαιρία να επιβιώσει, έστω και αν υποστεί σοβαρούς τραυματισμούς. Το ερώτημα που πρέπει να θέσουμε, ωστόσο, είναι γιατί επιτρέψαμε στους εαυτούς μας να φτάσουμε σε αυτό το σημείο; Γιατί, πράγματι, ένας ολόκληρος χρόνος έχει περάσει χωρίς λήψη κάποιων διορθωτικών μέτρων τόσο σε επίπεδο κυβερνήσεως όσο και στο επίπεδο της Τράπεζας; Για παράδειγμα η πρόταση να δημιουργηθεί μια τράπεζα αναπτύξεως να αναλάβει ηγετικό ρόλο στην αναδιάρθρωση των μεγάλων έργων στην οικονομία ρίχτηκε γρήγορα στον κάδο ανακύκλωσης.
Σε κίνδυνο η χώρα από τα αμοιβαία κεφάλαια
Η ΠΡΟΣΦΑΤΗ προεδρική παρέμβαση εκτυλίχθηκε μετά από αναφορές για ιδιωτικές συναντήσεις στο Προεδρικό Μέγαρο με τον κ. Hourican και κάποιους «υποψήφιους επενδυτές». Αμέσως μετά, και ωσάν το σκηνικό να είχε στηθεί, ακούσαμε τις παραμέτρους της απόκτησης του ελέγχου της ιδιοκτησίας της Τράπεζας Κύπρου από hedge funds σε μια σαφώς διατυπωμένη εντολή από την Κεντρική Τράπεζα και η οποία υποστηρίχτηκε σθεναρά και από τον Υπουργό Οικονομικών.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι ότι τα αμοιβαία κεφάλαια έχουν καταφέρει τώρα θριαμβευτικά, και ως σωτήρες, να εισέλθουν στην Τράπεζα Κύπρου μέσω της κύριας εισόδου, αλλά πολύ ύποπτα, μέσω και με τη βοήθεια του Προεδρικού.
Ο Πρόεδρός μας, και, στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι από τους πολιτικούς που αντιτίθενται τώρα στο νέο και απολύτως απαραίτητο νομοθετικό σχέδιο που θα επιτρέπει μια σχετικά γρήγορη ρευστοποίηση υποθηκευμένων περιουσιακών στοιχείων που τυγχάνει να εξασφαλίζουν μη εξυπηρετούμενα δάνεια, απέτυχαν να κατανοήσουν πώς λειτουργούν τα αμοιβαία κεφάλαια κινδύνου και ότι είναι πραγματικά σε κίνδυνο για τη χώρα με αυτήν την εξέλιξη.
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι πολιτικοί για τις εκποιήσεις
ΟΠΩΣ ο κ. Hourican και το νέο αφεντικό της Τράπεζας Κύπρου, Wilbur Ross, ήταν τόσο γρήγοροι να επισημάνουν σε άρθρα στον τοπικό Τύπο, σχεδόν σαν να ήταν προετοιμασμένοι γι' αυτό, δεν είναι πρόθεσή τους να προβούν σε άμεσες εκποιήσεις υποθηκών.
Τους πιστεύω. Στην πραγματικότητα, η πραγματική απειλή είναι από την πώληση του δανειακού χαρτοφυλακίου της Τράπεζας, η οποία στη συνέχεια θα πωληθεί πακέτο σε επενδυτές. Αλήθεια, αν ήταν δυνατόν για επενδυτικές τράπεζες να πράξουν κάτι τέτοιο στις Ηνωμένες Πολιτείες με πακέτα από «sub-prime» δάνεια (υψηλού κινδύνου), πόσο πιο εύκολο θα είναι να κάνουν το ίδιο με καλά εξασφαλισμένα δάνεια που πολύ πιθανό να κερδίσουν σημαντική αξία κατά τα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια;
Κάτι τέτοιο δεν θα λάβει χώραν προτού η Τράπεζα περάσει επιτυχώς τα stress tests και γίνει πλήρες μέλος του νέου δικτύου τραπεζών που θα επιβλέπεται κατ’ ευθείαν από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Με αυτόν τον τρόπο, θα είναι δυνατόν να απορροφηθούν οι απώλειες που η Τράπεζα αναπόφευκτα θα υποστεί από την πώληση μέρους του δανειακού χαρτοφυλακίου της σε σημαντικά μειωμένες τιμές διότι η ΕΚΤ και η κυπριακή Κυβέρνηση θα πρέπει να αναλάβουν τη νέα αναγκαία κεφαλαιακή ενίσχυσή της.
Σύντομα, μετά το ξεπούλημα των δανείων υποθέτω τα hedge funds θα προχωρήσουν και στην πώληση των μετοχών τους στην Τράπεζα Κύπρου βάζοντας έτσι πλώρη για να «σώσουν» άλλες χώρες και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στον κόσμο «που τους έχουν ανάγκη». Η εκποίηση των υποθηκών θα γίνει σταδιακά, ώστε να καλύψει τους τόκους των κατόχων ομολόγων, με τις μεγαλύτερες πωλήσεις να λαμβάνουν χώραν ίσως σε 3-5 χρόνια, όταν, καθώς περιμένουν, οι τιμές των ακινήτων στην Κύπρο θα ανακτήσουν αξία που θα επιφέρει έτσι ένα σημαντικό μεγάλο κέρδος γι' αυτούς.
Αυτό που διακυβεύεται στην πραγματικότητα είναι ότι αυτή η μεταφορά πλούτου θα πάει εκτός Κύπρου. Ακόμη και στην περίπτωση που η Τράπεζα εκποιεί τις υποθήκες η ίδια ή ακόμη με τη δημιουργία εταιρείας διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων (Asset Management Company) στην Κύπρο, η αξία θα παραμείνει σε μεγάλο βαθμό στη χώρα.
Αυτός είναι ο βασικός κίνδυνος που οι πολιτικοί μας πρέπει να γνωρίζουν και να σκέφτονται τρόπους για να τον περιορίσουν και να διαχειριστούν. Κατά τη γνώμη μου, αντί να ζητούν πολλές αλλαγές στο νέο νομοσχέδιο, που δεν είναι καν εφικτές για να μην πω επιθυμητές, όπως παραδείγματος χάριν η φαεινή ιδέα να υποχρεώνεται η Τράπεζα που εκποιεί ένα ακίνητο να χαρίζει ολόκληρο το οφειλόμενο πόσο του δάνειου, οι πολιτικοί ηγέτες θα ήταν πολύ καλύτερα να προσπαθήσουν να αντιληφθούν και να προβλέψουν τι είναι πιθανό να συμβεί και να σκεφτούν τρόπους να περιφρουρήσουν τα συμφέροντά μας και να αμβλύνουν τις επιπτώσεις από αυτό για τον λαό της Κύπρου.
Για παράδειγμα, μια απλή τροποποίηση στη νέα νομοθεσία μπορούσε να περιορίσει σημαντικά τη δυνατότητα μιας Τράπεζας να πωλήσει υφιστάμενα δάνεια εκτός του δικτύου τραπεζών (μια λογική διεκδίκηση με βάση τη σύμβαση του δανειστή-δανειολήπτη) και θα βοηθούσε αρκετά έτσι προς την επίτευξη του στόχου για περιορισμό της αποξένωσης, για να μην πω λεηλάτησης, κυπριακής ιδιοκτησίας.
Το πικρό συμπέρασμα είναι ότι όταν ένας Πρόεδρος δεν μπορεί να κρίνει τον χαρακτήρα και τις πραγματικές προθέσεις των ανθρώπων γύρω του, ή να αξιολογεί την πραγματική κατάσταση της χώρας, και επιτρέψτε μου να προσθέσω, ένας που προφανώς τον απασχολεί περισσότερο η εικόνα και όχι η ουσία, είναι το χειρότερο που θα μπορούσε να διαδεχθεί το στυλ του «εγωκεντρικού και ανίκανου» που διακατείχε τον προηγούμενο Πρόεδρο. Η χώρα δεν μπορεί να επιβιώσει διαδοχικά δύο καταστροφικούς Πρόεδρους. Δεν νομίζω ότι καμία χώρα θα το άντεχε.
ΣΑΒΒΑΚΗΣ Κ. ΣΑΒΒΙΔΗΣ
*Οικονομολόγος, που ειδικεύεται στην οικονομική ανάπτυξη και τη χρηματοδότηση έργων.
Ήταν πρώην ανώτερος διευθυντής στην Κυπριακή Τράπεζα Αναπτύξεως και έχει διατελέσει τακτικός Επισκεπτόμενος Λέκτορας στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, και πιο πρόσφατα στο Πανεπιστήμιο Queen's του Καναδά.
WAKEUPCyprus #Cyprus
*Του Σαββάκη Κ. Σαββίδη
Η ιστορία δυο Προέδρων της Δημοκρατίας
Όταν ένας Πρόεδρος χαρακτηρίζεται από υπερβολική αυτοπεποίθηση και μια δεσπόζουσα προσωπικότητα, αλλά επίσης ένας ο οποίος, όπως φαίνεται, είναι επιφανειακός και επιτήδειος στην προσέγγισή του, μπορεί εύκολα να οδηγήσει τη χώρα σε νέους και μεγαλύτερους κινδύνους…
ΕΝΑΝ ΠΡΟΕΔΡΟ που τον απασχολεί περισσότερο η εικόνα και όχι η ουσία, είναι το χειρότερο που θα μπορούσε να διαδεχθεί το στυλ του «εγωκεντρικού και ανίκανου» που διακατείχε τον προηγούμενο Πρόεδρο
Tο 2008, μετά την αποτυχία του να περάσει τον δικό του προεδρικό υποψήφιο στον δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών, το ΔΗΚΟ είχε κάνει το αδιανόητο, αφού αποφάσισε να υποστηρίξει τον Δημήτρη Χριστόφια, έναν αδιάλλακτο κομμουνιστή με περιορισμένη ικανότητα, να γίνει ο επόμενος Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας. Τα πέντε χρόνια της εξουσίας του Προέδρου Χριστόφια έχουν προσφέρει στην Κύπρο δύο εκρήξεις.
Η πρώτη, μια φυσική έκρηξη, στο Μαρί, όπου δεκατρία άτομα έχασαν τη ζωή τους και έχει καταστραφεί μερικώς ο κεντρικός ηλεκτροπαραγωγικός σταθμός της χώρας στο Βασιλικό. Η δεύτερη έκρηξη ήταν στα ίδια τα θεμέλια της οικονομίας της χώρας, η οποία προέκυψε από τη χειρότερη οικονομική διαχείριση των δημοσίων οικονομικών και επίσης ως αποτέλεσμα μιας σχεδόν ολοκληρωτικής έλλειψης επίβλεψης και έλεγχου στο τραπεζικό σύστημα.
Η τραπεζική κρίση είχε χρεωθεί στον Πρόεδρο Χριστόφια και στην ανικανότητα και απροθυμία του να ακολουθήσει συμβουλές, αν και στην πραγματικότητα, η τραπεζική φούσκα υπόβοσκε εδώ και μερικά χρόνια, πριν ακόμα ο Χριστόφιας αναλάβει την εξουσία.
Όπως το Bloomberg Businessweek έγραψε σε μια έκθεσή του στις 21 Μαρτίου 2013, το πρόβλημα ήταν ότι «οι δύο μεγαλύτερες τράπεζες της Κύπρου δεν μπορούσαν να διαχειριστούν την πλημμύρα των καταθέσεων καθώς και οι κυπριακές ρυθμιστικές Αρχές δεν ασκούσαν επαρκώς τους απαιτούμενους έλεγχους». Ωστόσο, σε δημοσκοπήσεις που πραγματοποιήθηκαν λίγο πριν από το τέλος της προεδρικής του θητείας, ο Χριστόφιας ψηφίστηκε ως ο χειρότερος Πρόεδρος που έχει αναλάβει την εξουσία από την ίδρυση της Δημοκρατίας.
Επιπλέον, όταν η Κύπρος ζήτησε τελικά σχέδιο διάσωσης του χρηματοπιστωτικού συστήματος τον Ιούνιο του 2012, ο Πρόεδρος Χριστόφιας προκάλεσε στασιμότητα στις διαπραγματεύσεις διότι ήταν απρόθυμος να δεχτεί μέτρα όπως οι ιδιωτικοποιήσεις, διογκώνοντας με αυτόν τον τρόπο το οικονομικό πρόβλημα και αφήνοντας ένα πραγματικό χάος στον διάδοχό του.
Σύντομα μετά την εγκατάστασή της στην εξουσία, παραλαμβάνοντας τη σκυτάλη από την κυβέρνηση του Χριστόφια, η νεοεκλεγείσα κυβέρνηση Αναστασιάδη βρέθηκε σε εξαιρετικά δύσκολη θέση αναφορικά με την κατάσταση της οικονομίας και τις επώδυνες επιλογές που τέθηκαν μπροστά της στο περιβόητο Eurogroup τον Μάρτιο 2013.
Ο νέος Πρόεδρος, ακολουθώντας την αγαπημένη του πρακτική τού «γοήτευσε και κέρδισέ τους», είχε δοκιμάσει τα πάντα για να πείσει τους Ευρωπαίους εταίρους μας και τους εκπροσώπους της Παγκόσμιας Τράπεζας ότι κανένα κούρεμα καταθέσεων δεν χρειάζεται να γίνει και ότι, αν έπρεπε να κάνουμε κάτι, θα πρέπει να περιοριστούμε στη «φορολόγηση» όλων των καταθέσεων (συμπεριλαμβανομένων των λογαριασμών αυτών με τα υπόλοιπα κάτω από €100.000, το οποίο ήταν υποχρεωμένος να είναι προστάτης ως επικεφαλής του κράτους που τα είχε εγγυηθεί), με μιαν αποκοπή του ύψους του 9,9%.
Ένας πολύ περίεργος αριθμός πρέπει να ομολογήσω. Είναι σαν κάποια μεγαλύτερη δύναμη να έχει ορίσει ότι αποκοπές πέραν του 10% δεν θα γίνονταν ανεκτές.
Ήταν ένας κακός οιωνός από μια κυβέρνηση και έναν Πρόεδρο που φαίνεται να αρέσκεται να χαράζει πολιτική μέσω δημοσίων σχέσεων. Το πρόβλημα με τέτοιο Πρόεδρο, βεβαίως, είναι ότι σύντομα γίνεται ευάλωτος σε οργανωμένα συμφέροντα που συμβαίνει να έχουν ή με κάποιο τρόπο να μπορούν να εξασφαλίζουν πρόσβαση στο Προεδρικό Μέγαρο. Δυστυχώς, ένας Πρόεδρος που χαρακτηρίζεται από υπερβολική αυτοπεποίθηση και μια δεσπόζουσα προσωπικότητα, αλλά επίσης ένας ο οποίος, όπως φαίνεται, είναι επιφανειακός και επιτήδειος στην προσέγγισή του, μπορεί εύκολα να οδηγήσει τη χώρα σε νέους και μεγαλύτερους κινδύνους.
Και αυτό, δυστυχώς, είναι το τι μπορεί να συμβαίνει αυτήν τη στιγμή.
Το τελευταίο δείγμα προεδρικής μαεστρίας…
ΤΟ τελευταίο δείγμα προεδρικής μαεστρίας μπορεί να προέκυψε από τον ρόλο που ο Πρόεδρος φαίνεται να έχει παίξει σε σχέση με την πρόσφατη είσοδο των αμοιβαίων κεφαλαίων κινδύνου (hedge funds) στις συστηµικές τράπεζές μας.
Για περίπου έξι μήνες, όταν ήμουν μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Τράπεζας Κύπρου, είχαμε αποκρούσει εκατοντάδες προσεγγίσεις από hedge funds που προσπαθούσαν με κάθε τρόπο να εισέλθουν από την πίσω πόρτα και να αποκτήσουν μέρος του χαρτοφυλακίου των δανείων της Τράπεζας σε σημαντικά μειωμένες τιμές. Τους κλείσαμε την πόρτα, γιατί ξέραμε πολύ καλά ότι η Τράπεζα (και η χώρα) δεν μπορούσαν να αντέξουν τέτοιες απώλειες.
Είχαμε, επίσης, μιαν αρκετά καλή ιδέα πώς λειτουργούν τα αμοιβαία κεφάλαια κινδύνου. Βασικά αντλούν το αίμα από τις κυβερνήσεις και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που βρίσκονται σε κίνδυνο, κάνοντας έτσι ένα γρήγορο μεγάλο κέρδος και μετά αποχωρούν.
Αυτό είναι το τελευταίο πράγμα που η μετά το κούρεμα Κύπρος χρειαζόταν. Κάποιος εμπειρογνώμονας στα χρηματοοικονομικά έχει πει χαρακτηριστικά «χρειαζόμαστε αμοιβαία κεφάλαια να αναλάβουν τις τράπεζές μας, όπως έχουμε ανάγκη τον ιό Έμπολα στην Κύπρο». Φυσικά, όταν κάποιος είναι στην άκρη του γκρεμού προτού πέσει κάτω σε ένα βέβαιο θάνατο, είναι πρόθυμος και ίσως σοφός να αποδεχθεί ένα τρύπιο αλεξίπτωτο που του προσφέρεται.
Τουλάχιστον με αυτόν τον τρόπο, έχει κάποια ευκαιρία να επιβιώσει, έστω και αν υποστεί σοβαρούς τραυματισμούς. Το ερώτημα που πρέπει να θέσουμε, ωστόσο, είναι γιατί επιτρέψαμε στους εαυτούς μας να φτάσουμε σε αυτό το σημείο; Γιατί, πράγματι, ένας ολόκληρος χρόνος έχει περάσει χωρίς λήψη κάποιων διορθωτικών μέτρων τόσο σε επίπεδο κυβερνήσεως όσο και στο επίπεδο της Τράπεζας; Για παράδειγμα η πρόταση να δημιουργηθεί μια τράπεζα αναπτύξεως να αναλάβει ηγετικό ρόλο στην αναδιάρθρωση των μεγάλων έργων στην οικονομία ρίχτηκε γρήγορα στον κάδο ανακύκλωσης.
Σε κίνδυνο η χώρα από τα αμοιβαία κεφάλαια
Η ΠΡΟΣΦΑΤΗ προεδρική παρέμβαση εκτυλίχθηκε μετά από αναφορές για ιδιωτικές συναντήσεις στο Προεδρικό Μέγαρο με τον κ. Hourican και κάποιους «υποψήφιους επενδυτές». Αμέσως μετά, και ωσάν το σκηνικό να είχε στηθεί, ακούσαμε τις παραμέτρους της απόκτησης του ελέγχου της ιδιοκτησίας της Τράπεζας Κύπρου από hedge funds σε μια σαφώς διατυπωμένη εντολή από την Κεντρική Τράπεζα και η οποία υποστηρίχτηκε σθεναρά και από τον Υπουργό Οικονομικών.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι ότι τα αμοιβαία κεφάλαια έχουν καταφέρει τώρα θριαμβευτικά, και ως σωτήρες, να εισέλθουν στην Τράπεζα Κύπρου μέσω της κύριας εισόδου, αλλά πολύ ύποπτα, μέσω και με τη βοήθεια του Προεδρικού.
Ο Πρόεδρός μας, και, στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι από τους πολιτικούς που αντιτίθενται τώρα στο νέο και απολύτως απαραίτητο νομοθετικό σχέδιο που θα επιτρέπει μια σχετικά γρήγορη ρευστοποίηση υποθηκευμένων περιουσιακών στοιχείων που τυγχάνει να εξασφαλίζουν μη εξυπηρετούμενα δάνεια, απέτυχαν να κατανοήσουν πώς λειτουργούν τα αμοιβαία κεφάλαια κινδύνου και ότι είναι πραγματικά σε κίνδυνο για τη χώρα με αυτήν την εξέλιξη.
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι πολιτικοί για τις εκποιήσεις
ΟΠΩΣ ο κ. Hourican και το νέο αφεντικό της Τράπεζας Κύπρου, Wilbur Ross, ήταν τόσο γρήγοροι να επισημάνουν σε άρθρα στον τοπικό Τύπο, σχεδόν σαν να ήταν προετοιμασμένοι γι' αυτό, δεν είναι πρόθεσή τους να προβούν σε άμεσες εκποιήσεις υποθηκών.
Τους πιστεύω. Στην πραγματικότητα, η πραγματική απειλή είναι από την πώληση του δανειακού χαρτοφυλακίου της Τράπεζας, η οποία στη συνέχεια θα πωληθεί πακέτο σε επενδυτές. Αλήθεια, αν ήταν δυνατόν για επενδυτικές τράπεζες να πράξουν κάτι τέτοιο στις Ηνωμένες Πολιτείες με πακέτα από «sub-prime» δάνεια (υψηλού κινδύνου), πόσο πιο εύκολο θα είναι να κάνουν το ίδιο με καλά εξασφαλισμένα δάνεια που πολύ πιθανό να κερδίσουν σημαντική αξία κατά τα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια;
Κάτι τέτοιο δεν θα λάβει χώραν προτού η Τράπεζα περάσει επιτυχώς τα stress tests και γίνει πλήρες μέλος του νέου δικτύου τραπεζών που θα επιβλέπεται κατ’ ευθείαν από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Με αυτόν τον τρόπο, θα είναι δυνατόν να απορροφηθούν οι απώλειες που η Τράπεζα αναπόφευκτα θα υποστεί από την πώληση μέρους του δανειακού χαρτοφυλακίου της σε σημαντικά μειωμένες τιμές διότι η ΕΚΤ και η κυπριακή Κυβέρνηση θα πρέπει να αναλάβουν τη νέα αναγκαία κεφαλαιακή ενίσχυσή της.
Σύντομα, μετά το ξεπούλημα των δανείων υποθέτω τα hedge funds θα προχωρήσουν και στην πώληση των μετοχών τους στην Τράπεζα Κύπρου βάζοντας έτσι πλώρη για να «σώσουν» άλλες χώρες και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στον κόσμο «που τους έχουν ανάγκη». Η εκποίηση των υποθηκών θα γίνει σταδιακά, ώστε να καλύψει τους τόκους των κατόχων ομολόγων, με τις μεγαλύτερες πωλήσεις να λαμβάνουν χώραν ίσως σε 3-5 χρόνια, όταν, καθώς περιμένουν, οι τιμές των ακινήτων στην Κύπρο θα ανακτήσουν αξία που θα επιφέρει έτσι ένα σημαντικό μεγάλο κέρδος γι' αυτούς.
Αυτό που διακυβεύεται στην πραγματικότητα είναι ότι αυτή η μεταφορά πλούτου θα πάει εκτός Κύπρου. Ακόμη και στην περίπτωση που η Τράπεζα εκποιεί τις υποθήκες η ίδια ή ακόμη με τη δημιουργία εταιρείας διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων (Asset Management Company) στην Κύπρο, η αξία θα παραμείνει σε μεγάλο βαθμό στη χώρα.
Αυτός είναι ο βασικός κίνδυνος που οι πολιτικοί μας πρέπει να γνωρίζουν και να σκέφτονται τρόπους για να τον περιορίσουν και να διαχειριστούν. Κατά τη γνώμη μου, αντί να ζητούν πολλές αλλαγές στο νέο νομοσχέδιο, που δεν είναι καν εφικτές για να μην πω επιθυμητές, όπως παραδείγματος χάριν η φαεινή ιδέα να υποχρεώνεται η Τράπεζα που εκποιεί ένα ακίνητο να χαρίζει ολόκληρο το οφειλόμενο πόσο του δάνειου, οι πολιτικοί ηγέτες θα ήταν πολύ καλύτερα να προσπαθήσουν να αντιληφθούν και να προβλέψουν τι είναι πιθανό να συμβεί και να σκεφτούν τρόπους να περιφρουρήσουν τα συμφέροντά μας και να αμβλύνουν τις επιπτώσεις από αυτό για τον λαό της Κύπρου.
Για παράδειγμα, μια απλή τροποποίηση στη νέα νομοθεσία μπορούσε να περιορίσει σημαντικά τη δυνατότητα μιας Τράπεζας να πωλήσει υφιστάμενα δάνεια εκτός του δικτύου τραπεζών (μια λογική διεκδίκηση με βάση τη σύμβαση του δανειστή-δανειολήπτη) και θα βοηθούσε αρκετά έτσι προς την επίτευξη του στόχου για περιορισμό της αποξένωσης, για να μην πω λεηλάτησης, κυπριακής ιδιοκτησίας.
Το πικρό συμπέρασμα είναι ότι όταν ένας Πρόεδρος δεν μπορεί να κρίνει τον χαρακτήρα και τις πραγματικές προθέσεις των ανθρώπων γύρω του, ή να αξιολογεί την πραγματική κατάσταση της χώρας, και επιτρέψτε μου να προσθέσω, ένας που προφανώς τον απασχολεί περισσότερο η εικόνα και όχι η ουσία, είναι το χειρότερο που θα μπορούσε να διαδεχθεί το στυλ του «εγωκεντρικού και ανίκανου» που διακατείχε τον προηγούμενο Πρόεδρο. Η χώρα δεν μπορεί να επιβιώσει διαδοχικά δύο καταστροφικούς Πρόεδρους. Δεν νομίζω ότι καμία χώρα θα το άντεχε.
ΣΑΒΒΑΚΗΣ Κ. ΣΑΒΒΙΔΗΣ
*Οικονομολόγος, που ειδικεύεται στην οικονομική ανάπτυξη και τη χρηματοδότηση έργων.
Ήταν πρώην ανώτερος διευθυντής στην Κυπριακή Τράπεζα Αναπτύξεως και έχει διατελέσει τακτικός Επισκεπτόμενος Λέκτορας στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, και πιο πρόσφατα στο Πανεπιστήμιο Queen's του Καναδά.
WAKEUPCyprus #Cyprus
ακολούθησε το πιο κάτω λίνκ και διάβασε τον ΦΑΚΕΛΟ ΚΥΠΡΟΥ ΕΚΠΟΙΗΣΕΙΣ 2014.
Μάθε την αλήθεια τώρα:
Llink: http://www.scribd.com/doc/237206895/ΦΑΚΕΛΟΣ-ΚΥΠΡΟΥ-ΕΚΠΟΙΗΣΕΙΣ-2014
Ομάδα WAKEUPCyprus
Llink: http://www.scribd.com/doc/237206895/ΦΑΚΕΛΟΣ-ΚΥΠΡΟΥ-ΕΚΠΟΙΗΣΕΙΣ-2014
Ομάδα WAKEUPCyprus
Ο Βούλγαρος πρόεδρος ανακοίνωσε παράδοση της Βουλγαρίας στις ΗΠΑ!
WAKEUPCyprus #Cyprus
-Σε πολύ δύσκολα μονοπάτια η 'τσακισμένη' από την Δύση Βουλγαρία-
http://kostasxan.blogspot.com/2014/08/blog-post_417.html
-Σε πολύ δύσκολα μονοπάτια η 'τσακισμένη' από την Δύση Βουλγαρία-
http://kostasxan.blogspot.com/2014/08/blog-post_417.html
Revolution: An Instruction Manual
WAKEUPCyprus #Cyprus
How to take down a tyrant without firing a shot.
http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_324063&feature=iv&src_vid=HP7L8bw5QF4&v=8Zq4f6WYmHU
http://www.scribd.com/doc/237206895/ΦΑΚΕΛΟΣ-ΚΥΠΡΟΥ-ΕΚΠΟΙΗΣΕΙΣ-2014
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ WAKEUPCyprus
ΘΕΜΑ: Τι κρύβεται πίσω από τις εκποιήσεις
Προς αξιοποίηση από τα ΜΜΕ
Επιθυμούμε να σας γνωστοποιήσουμε (ως επισυναπτόμενο) την τρίτη κατά σειρά ανοικτή επιστολή που αποστείλαμε στους βουλευτές αναφορικά με τις εκποιήσεις, έχοντας δυστυχώς επαληθευτεί στα όσα προβλέψαμε στις δύο προηγούμενες επιστολές (1) 27.12.2012 – Η Αλήθεια για την μνημονιακή σύμβαση και (2) 6.2.2013 – Ανάλυση για Συνεργατισμό και Ακίνητα. Η δημοσίευση της επιστολής όπως εσείς θεωρείτε θα συμβάλει στην σφαιρική ενημέρωση των πολιτών για το τι μας περιμένει με τις εκποιήσεις ενώ -αν αξιοποιηθεί κατάλληλα και από τους πλέον αρμόδιους- θα αποσοβήσει πολλούς ορατούς κινδύνους.
Με εκτίμηση
Ομάδα WAKEUPCyprus
http://www.scribd.com/doc/237206895/ΦΑΚΕΛΟΣ-ΚΥΠΡΟΥ-ΕΚΠΟΙΗΣΕΙΣ-2014
How to take down a tyrant without firing a shot.
http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_324063&feature=iv&src_vid=HP7L8bw5QF4&v=8Zq4f6WYmHU
http://www.scribd.com/doc/237206895/ΦΑΚΕΛΟΣ-ΚΥΠΡΟΥ-ΕΚΠΟΙΗΣΕΙΣ-2014
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ WAKEUPCyprus
ΘΕΜΑ: Τι κρύβεται πίσω από τις εκποιήσεις
Προς αξιοποίηση από τα ΜΜΕ
Επιθυμούμε να σας γνωστοποιήσουμε (ως επισυναπτόμενο) την τρίτη κατά σειρά ανοικτή επιστολή που αποστείλαμε στους βουλευτές αναφορικά με τις εκποιήσεις, έχοντας δυστυχώς επαληθευτεί στα όσα προβλέψαμε στις δύο προηγούμενες επιστολές (1) 27.12.2012 – Η Αλήθεια για την μνημονιακή σύμβαση και (2) 6.2.2013 – Ανάλυση για Συνεργατισμό και Ακίνητα. Η δημοσίευση της επιστολής όπως εσείς θεωρείτε θα συμβάλει στην σφαιρική ενημέρωση των πολιτών για το τι μας περιμένει με τις εκποιήσεις ενώ -αν αξιοποιηθεί κατάλληλα και από τους πλέον αρμόδιους- θα αποσοβήσει πολλούς ορατούς κινδύνους.
Με εκτίμηση
Ομάδα WAKEUPCyprus
http://www.scribd.com/doc/237206895/ΦΑΚΕΛΟΣ-ΚΥΠΡΟΥ-ΕΚΠΟΙΗΣΕΙΣ-2014