Τοποθέτηση του WAKEUPCyprus στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ -Quotes

...life is 10% what happens to you and 90% how you react to it!...

Σάββατο 3 Αυγούστου 2013

-Ευρώπη-Ρωσία-Κίνα: Ο νέος "δρόμος του μεταξιού" τους φέρνει πιο κοντά-Σε ένα συνεχώς παγκόσμιο μεταβαλλόμενο πολιτικό σκηνικό οφείλουμε να είμαστε σε εγγρήγορση


Ζούμε σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο όπου πολιτικές μεγάλων δυνάμεων όχι μόνο δεν μένουν στατικές στα στερεότυπα που εμπεδώθηκαν από τα διάφορα μμε του τύπου Δύση-Ανατολή κλπ, αλλά έχουν τόσο ραγδαία και δυναμική εξέλιξη που επηρεάζουν τα πάντα στο παγκόσμιο πολιτικό σκηνικό.

Είναι ξεκάθαρο πλέον και στον πιο αδαή  ότι η ΕΕ δεν είναι ένα πράμα αλλά μέσα της υπάρχουν αντιμαχόμενες πλευρές που η μια προσπαθεί να επιβληθεί στην άλλη επιβάλλοντας τις πολιτικές της.

Η Γερμανία είναι ασφαλώς ο μεγάλος παίχτης και είναι η Γερμανία που καθορίζει σχεδόν τα πάντα στην οικονομική πολιτική της ΕΕ με μια Γαλλία η οποία φαίνεται να είναι αδύναμη και στην γωνιά.

Πλέον το γαλλογερμανικό δίδυμο που καθιέρωσαν οι Μερκελ Σαρκοζύ φαίνεται να μην ισχύει επί Ολάντ και πλέον η Γερμανία πορεύεται μόνη της επιβάλλοντας τις εθνικές της πολιτικές εν όψει φυσικά και των εκλογών το φθινόπωρο.

Είναι πάρα πολύ σημαντικό όλα αυτά να τα έχουμε κατά νου ούτως ώστε και εμείς να μπορούμε να προσαρμόζουμε τις πολιτικές μας κατευθύνσεις και να κάνουμε τις επιλογές που εξυπηρετούν τα συμφέροντα των ανθρώπων και όχι των εταιρειών είτε είναι τύποις κυπριακές είτε όχι.

Από το πολύ καλό οικονομικοπολιτικό μπλοκ του οικονομολόγου αναλυτή Γιάννη Τσαφογιάννη

 http://ciaoant1.blogspot.com/2013/08/blog-post_3.html

Ευρώπη-Ρωσία-Κίνα: Ο νέος "δρόμος του μεταξιού" τους φέρνει πιο κοντά


Στο χάρτη βλέπουμε το διαδρομή του νέου "δρόμου του μεταξιού" όπως αποκαλείται (για λόγους εντυπωσιασμού και όχι μόνο) η σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει Κίνα-Ρωσία-Ευρώπη.

Με μπλε χρώμα βλέπουμε την ήδη υπάρχουσα  διαδρομή, ενώ με πράσινο χρώμα βλέπουμε τη νέα σιδηροδρομική γραμμή που μόλις εγκαινιάστηκε από το Καζακστάν, το οποίο παίζει το ρόλο του "ενδιάμεσου κρίκου", με το σιδηρόδρομο να ξεκινά από Κίνα, να περνά από Καζακστάν και Ρωσία, και να καταλήγει -που αλλού- στη Γερμανία.

Τέτοιου είδους projects και εμπορικές συμφωνίες δεν πολυακούγονται στα ΜΜΕ, αλλά προφανώς σημαίνουν πολλά, και δείχνουν ότι αυτές οι τρεις δυνάμεις (Κίνα, Ρωσία, Γερμανία) έρχονται ολοένα και πιο κοντά, καθώς τα συμφέροντα τους τους εξωθούν να συμμαχήσουν:

Ένα χαρακτηριστικό διάγραμμα, με τις εξαγωγές της Γερμανίας προς την (πτωχευμένη) Αμερική να πέφτουν κατακόρυφα, και παράλληλα να υπάρχει τεράστια άνοδο στις εξαγωγές προς Κίνα-Ασία. Εκεί βρίσκονται οι μελλοντικοί πελάτες της Γερμανίας, άρα προς τα εκεί θα πάει.
Εμείς έχουμε εδώ και χρόνια γράψει για αυτή τη συμμαχία, με τη Γερμανία να εισάγει πάνω από το 50% της ενέργειας της από τη Ρωσία,και να αναζητά στην Κίνα τους "καταναλωτές του μέλλοντος", μιας και δε θα μπορέσει να πουλήσει πλέον στους [πτωχευμένους] "Δυτικούς καταναλωτές" τα προϊόντα της. Ως αντάλλαγμα, η Ρωσία και η Κίνα θα πάρουν την τεχνογνωσία της γερμανάις, και τα πιο εξειδικευμένα προϊόντα της, ενώ όλοι μαζί προωθούν το χρυσό και το ευρώ ως κεντρικούς πυλώνες για να ρίξουν το δολάριο και την ηγεμονία των ΗΠΑ.

Η Γερμανία έχει ήδη πολύ χρυσό, και μέσω της ευρωζώνης έχει καταφέρει να συνδυάσει τα αποθέματα χρυσού όλων των κρατών-μελών, με αποτέλεσμα να έχει περισσότερα αποθέματα από οποιονδήποτε άλλον. Η Κίνα και η Ρωσία τώρα μαζεύουν κι αυτές αρκετό χρυσό, αγοράζοντας τον (ή εξορύσσοντας τον από το έδαφος τους) σαν τρελές.

Παράλληλα, η Κίνα και η Ρωσία στηρίζουν το ευρώ, με τη Γερμανία να προσπαθεί να το κρατήσει σχετικά σταθερό (αντί να το πληθωρίσει), ώστε τελικά το ευρώ να εκθρονίσει το δολάριο, και ο κόσμος να κυβερνηθεί από τις χώρες που έχουν πλούτο, όχι χρέη και ελλείμματα (το πως βέβαια έχουν καταφέρει να έχουν πλούτο δε χρειάζεται να το συζητάμε, όλοι ξέρουμε τις συνθήκες εργασίας στην Κίνα, όλοι ξέρουμε για τη μαφία του πετρελαίου στη Ρωσία, και όλοι βιώνουμε στο πετσί μας τι ακριβώς σημαίνει "πλεονασματικός προϋπολογισμός" στην ευρωζώνη).

Τέλος πάντων, δείτε την αρχική είδηση για το νέο σιδηρόδρομο Κίνας-Ρωσίας-Ευρώπης μέσω Καζακστάν, από σχετικό άρθρο του Reuters:

Kazakhs launch 'Silk Road' China-Europe rail route
Kazakhstan has launched a new transit railway linking China to Europe, aiming to beat rival routes for journey time in the competition to handle a growing flow of goods along the ancient Silk Road trade route.
"Kazakhstan is a virtual bridge linking the East and the West," Yerkin Meirbekov, deputy railway department chief at Kazakhstan's Transport Ministry, said in an interview. "You can actually say this is the revival of the Silk Road."


Late last year, Kazakhstan completed construction of a 293-km (183-mile) stretch from Zhetygen to Korgas at the Chinese border, looping it in to the existing national railway network and opening the second China-Europe link across its territory.

Meirbekov said that the annual volume of freight turnover along the new route, guaranteed by China, was set to total 2 million metric tons (2.2 million tons) this year and would rise eventually to 15 million metric tons.

"The Chinese side, as well as the Kazakh side and European partners - everyone is ready (to handle these volumes) already tomorrow," Meirbekov said.

"All railways, as well as customs and border guards, are ready to assist fast passage of cargo across their territories."
Europe-bound trains from China cross from Kazakhstan into Russia. Then they go via Belarus and Poland before reaching Duisburg in Germany.


Transit routes are a major earner for Kazakhstan's fast-growing economy, already established as a route for pipelines to pump Central Asian oil and gas to China, reducing the region's dependency on former colonial master Russia.

"In railways, transit cargo is considered to be net profit, because there are no costs involved - you take in cargo at one border and hand it over at the other. This is a tasty morsel, and all nations are vying for transits," Meirbekov said.

"If you look at China's prospects, large-scale and intensive development of western China is under way, and output produced there should be exported elsewhere," he said. "This is why the second (transit) route was built."

"Sending goods by sea is very cheap - of course, if the client agrees to wait for 45 days," he said. "But markets are fickle, and you have to move fast."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου